Bisonblog

Publiceras av

Fredrik Wass

Beskrivning: På Bisonblog skriver jag sedan 2004 om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag jobbar som senior strateg på kommunikationsbyrån Intellecta Corporate, med stort fokus på digital strategi och redaktionell kommunikation. Innan dess jobbade jag många år som journalist, redaktör och skribent åt svenska tidningar och mediebolag samt även som kommunikatör inom privat och offentlig sektor.

[Välj som favorit!]

Bisonblog

media |samhälle

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag skriver också om startups och marknadsföring i sociala medier.
URL: http://bisonblog.se
Atom/RSS: Atom/RSS
Bloggen startade: januari, 2004
Proffs/privat: Privat
Kategori(er):
Statistik:
Besök senaste veckan: 342
Placering privata,alla:1040
Placering privata,Journalister och media:37
Placering privata,Politik och samhälle:80
Placering privata,Reklam och PR:16
4 bloggare har valt denna blogg som en av sina favoritbloggar:
> emma
> Forlagsredaktören
> Jerry Silfwer
> Ola Janson

[Anmäl presentationen som olämplig]

Nypublicerade inlägg från denna blogg

Årets valaffisch

PUBLICERAT: 2014-08-25, kl: 23:43
"Eller i alla fall känslan efter att ha sett alla photoshoppade affischer på stan. Bilden är satir (surprise!) Originalfoto: SVT The post Årets valaffisch appeared first on Bisonblog ..."

Svårt att bli upphetsad över Wireds experiment

PUBLICERAT: 2014-08-11, kl: 23:29
"Idag har många i mitt flöde länkat till den här artikeln från Wired som handlar om vad som händer om du klickar ”like” på ALLT du ser i ditt Facebookflöde under 48 timmar. Artikelförfattaren Mat Honan beskriver hur han genomfört sitt experiment och hur ..."

TIMES vd: Äntligen slipper vi hålla isär köpt och oberoende journalistik

PUBLICERAT: 2014-08-05, kl: 13:04
"Är native advertising ett av de största hoten mot oberoende journalistik? Det här klippet med John Oliver är både underhållande och dystopiskt (en av de bättre kombinationer man kan tänka sig för att nå ut med sitt budskap på ett slagkraftigt sätt). I ..."