PUBLICERAT:
2012-03-16, kl: 14:39
"Både DN och Aftonbladet har de senaste dagarna skrivit en del artiklar där de påstår att rött kött ger cancer. Att resultatet i studien som nämns helt är baserad på observationer är det ingen som verkar fatta. DN lyckades till och med med få in en ..."
PUBLICERAT:
2012-03-14, kl: 21:59
"Jag äter inte kött, bortsett från vilt som till exempel älgfärs. Jag väljer lax och annan fisk överlägset först. Så kommer det förbli. I synnerhet efter att ha läst denna artikel på DN . Vidar har levt på korv i drygt ett år, kalkonkorv från Ingelsta ..."
PUBLICERAT:
2012-03-14, kl: 12:50
"Rött kött ger högre risk för att dö i cancer och hjärt- och kärlsjukdomar, visar en ny stor studie. Den som däremot ersätter köttet med nötter lever längre. Jag äter inte rött kött men äter nötter. Har alltid haft svårt för rött kött, tycker det inte ser ..."
PUBLICERAT:
2012-03-13, kl: 06:08
"Forskare vid Harvard-universitetet i USA har studerat 121.000 människor och kommit fram till att daglig konsumtion av rött kött, dvs allt kött som inte är fågel, ökar risken att dö i förtid med upp emot 20 procent. Särskilt farligt är det att äta ..."