Beskrivning:
Jag försöker illustrera hur det är att leva i "det lilla samhället", genom utblickar mot "det stora samhället". En aning minialistiskt, men i det lilla kan det stora dölja sig. Ålder:
73 Ort:
Hälsö
Bloggen beskriver mina betraktelser i det lilla samhället Hälsö i Göteborgs norra skärgård. Här bor det drygt 600 personer. Innehållet är naturligtvis ofta maritimt, men den handlar också om demokrati och politik. URL:
http://caous.blogspot.com Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
januari, 2009 Ort:
Hälsö Proffs/privat:
Privat
"Nu är sjöboden klar, sedan ett tag. Den är kompletterad med belysning på fasaden och jag har gjort en väggfast bänk på terrassen utanför boden. På tur nu står att snickra ett bord som passar till bänken. Det kommer att bli ett enkelt bockbord, för någon ..."
"Den 16:e april 1943, för 70 år sedan i morgon, minsprängdes HMS Ulven strax utanför Hälsö. Marinen bad fiskarna på öckeröarna om assistans i letandet, men det hårda vädret försvårade letandet. Varenda fiskebåt med besättning ställde upp i letandet. Den ..."
"Visserligen återstår att Bosse ska göra elinstallationer och jag ska måla planket mellan boa och huset, men nu är jag klar med trädgårdsrummet. Jag är nöjd med resultatet och det ska bli kul att se hur vi kommer att använda det. Man kan tänka sig att ..."