Vetenskap och ovetenskap, fåglar, musik och annat som jag funderar på för tillfället. URL:
http://kemimannen.wordpress.com/ Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
januari, 2011 Ort:
Lindsdal Proffs/privat:
Privat
"Under måndagen gick vi på en längre promenad i samma område som dagen innan, med stopp vid varenda lekplats för Lilly, 3,5. Det var rått i luften, nästan som i Sverige, fast för all del kanske 18 °C trots allt. Det gick alltså att härda ut. Vid lekplats ..."
"Det här är ju normalt en tramsig blogg, men åtminstone när det gäller kommande fågelinlägg så tänker jag hålla igen på tramsandet. I stället ska jag försöka koncentrera mig på att hålla reda på vad jag sett här nere, och visa foton på så många arter som ..."
"Det har slagit mig att jag inte har bloggat så flitigt på sistone. Det beror på att jag inte tänkt några intressanta tankar sedan jag köpte mitt hushållsinstrument från Philips. Det sög upp allt engagemang. Inte händer det så mycket i medelålders ..."