Beskrivning:
Jag arbetar på en byrå med varumärkesnamnsstrategier och har även givit ut två böcker: Allt du behöver veta om varumärken samt Allt du behöver veta om marknadskommunikation, båda på Liber förlag.
Innan dess har jag arbetat som lärare på Stockholms universitet, Institutionen för reklam och PR, där jag utvecklade en ny 3-årig utbildning – Marknadskommunikation och IT – i samarbete med Institutionen för data- och systemvetenskap. Jag har tidigare arbetat som projektledare på webb- och reklambyråer, samt arbetat 12 år som skådespelare på olika teatrar.
Hur skapar man en bild av något, och kan man styra hur andra tänker och agerar? Vem du ska prata med, vad du ska säga och hur du ska säga det? Hur bygger vi vår självbild genom varumärken? Sådana saker är jag intresserad av. URL:
http://andersamneus.wordpress.com/ Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
januari, 2011 Proffs/privat:
Privat
"Varför smakade wienerbröden fisk som Abba började sälja. Varför floppade Bic’s parfym. Varför tycks Virgin kunna göra vad som helst. Och varför kallar BMW-koncernen vissa bilar för Mini och andra Rolls Royce? När man tänker svenska fiskkonserver ..."
"Kan man kontakta sin lokala politiker för att få gehör för sina synpunkter? Är det en bra idé att gå med i ett politiskt parti, om man vill vara med att påverka? Ja, det finns faktiskt de som tror att det är så det fungerar. Jag tror inte det. I den här ..."
"Att man ska betala för en tjänst man beställt, tycker väl de flesta är rimligt. Men varför ska man betala för något man inte vill ha – och inte heller har möjlighet att använda? Radiotjänst AB ser inga problem. Det gjorde inte Cosa Nostra heller när de ..."