Sisters & Brothers är en mötesplats; en blogg för flera skribenter. Det vi alla har gemensamt är att vi på något sätt känner att vi vill dela med oss av vår vardag vilken ofta är färgad av egna psykiska sjukdomar/tillstånd alt. funktionshinder men även som anhöriga i den vardagen. Vi välkomnar en stor skara som behöver prata av sig och blir hörda, få råd etc. Även om vi inte kan utföra mirakel så kan vi ändå försöka hjälpa varandra. URL:
http://sistersandbrothersinarms.blogspot.com/ Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
januari, 2012 Proffs/privat:
Privat
"Jag kan inte sätta ord på mina känslor. Jag minns inte sist jag grät så mycket som jag gjort den senaste tiden. Kan det inte få ta slut? Kvävs. Otillräcklig. Parasit. Substanser i kroppen och jag drar ner dig i fördärvet. Det räcker nu. Men om man inte ..."
"Jag gick upp i vikt i samband med att jag påbörjade min litiumbehandling. Det var likadant när jag tog zeroquel. Detta är baksidan med dessa fantastiska mediciner. Sammanlagt gick jag upp 30 kg. Inte roligt. Det blir som en fixering på mat och söta ..."
"Såg nyligen att flera sidor här på nätet lagt ut information om att forskare har hittat en gen som kan kopplas till minnesproblem och psykoser hos personer med bipolär sjukdom. Här är en av sidorna: ..."