Beskrivning:
Göteborgare med intresse för politik, journalistik och skrivande, gärna i kombination. Jag är utbildad journalist och statsvetare men för närvarande arbetssökande. Allt som skrivs i bloggen är mina högst personliga åsikter, på gott och ont.
En blogg om politik, journalistik, skrivande och allt där emellan som faller mig in.
Känns namnet bekant? Begreppet "en storm i ett vattenglas" brukar användas när man blåser upp en liten fråga till enorma proportioner, och emellanåt känns det som en bra beskrivning på politik och journalistik. Den här bloggen ska navigera de här uppblåsta stormarna och förhoppningsvis hitta de små frågorna i mitten. URL:
http://dobraine.blogspot.se/ Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
januari, 2012 Ort:
Göteborg Proffs/privat:
Privat
"När det begav sig under 2014, för mer än tio år sedan, började folk notera att varje gång någon form av skandal, korruption eller tveksamt uttalande dök upp från någon av SD:s företrädare så var Jimmie Åkessons respons alltid någon variant av "jag vet ..."
"Är man någorlunda insatt i debatten runt ADHD och andra neuropsykiatriska funktionsnedsättningar så kommer man snabbt upptäcka ett beklagligt mönster. Med jämna mellanrum klampar någon debattör in med marginell eller ingen kunskap i ämnet, kommer med ..."
"Efter mer än fyra månaders tjafs så fick Sverige äntligen i fredags en regering, men hur stabil den är lär bli en annan fråga. Har man, som undertecknad, följt turerna så vet man att det har varit en hel del drama. Till slut blev det klart att ..."