Beskrivning:
Förskollärare, som stupade i utmattning, orsakad av hypotyreos, julen 2000.
Behandling med Levaxin från 2003, kompletterat med Liothyronin från 2009 och utbytt till Naturligt sköldkörtelhormon, Armour Thyroid, sommaren 2011. Sjukpenning 2001-2004.
Tillfällig sjukersättning 2004-2009.
Friskskriven av FK från 1 april 2009.
Helt utanför systemet och statistiken 2009-2012.
Åter beviljad sjukersättning om 75% i december 2012, retroaktivt från maj samma år. Har dessutom kvalificerat mig för nytt SGI om 25%, så nu är jag en del av både statistiken och samhället igen!
Valde att säga upp mig från min tjänst i juni 2013. Hoppas nu att den minskade pressen skall göra att jag kan börja må bättre igen. Leva istället för överleva?
Min väg från arbetsvillig och engagerad samhällsmedborgare, via hypotyreos och icke fungerande läkemedel till utförsäkring och nollklassning. Förutom bortkastade år av handikappande sjukdom och långa perioder av "ickeliv", är jag nu ett av de tusentals "Enstaka fall" som tvingas betala för att systemet tidigare var för generöst. Detta är min berättelse om mitt enstaka liv. URL:
http://enstaka.blogspot.se/ Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
juni, 2011 Proffs/privat:
Privat
"I somras var det fem år sedan jag började ta Armour Thyroid. Jag är jättetacksam för att jag haft möjlighet till det, eftersom trijodthyroninet har gett mig livet tillbaka. Innan jag själv insåg att det var hypotyreosen som orsakade mina svåra, ..."
"I dagarna är det 15 år sedan jag kraschade och jag tänkte att jag skulle försöka dela med mig av lite av de kunskaper och erfarenheter jag erövrat under dessa år. Först lite om mig, men för den som har svårt att orka läsa större mängder information ..."
"I juli var det fyra år sedan jag hade förmånen att få tillgång till Armour Thyroid. Då hade jag under många år lidit svårt av min hypotyreos, först för att jag inte fick rätt diagnos när jag sökte för en förlamande trötthet, som gjorde att jag sov 17 ..."