"Så har tavlorna anlänt till DNA i Göteborg, så nu håller jag tummarna intensivt. Det är inte utan att man blir sugen på att dra fram tuschet o bara ösa på, efter en resa till S:t Petersburg har jag en hög med bra akvarellpapper som bara väntar. Kanske ..."
"20 cm snö har kommit sen igår. Lilla bilen har precis blivit framskottad, i tron att den är någorlunda körklar i morgonbitti. Annars har det varit bråda tider. Jul i huset, liten kisse som kom, nytt jobb. En massa, men ändå inte. Rastlösheten har så ..."
"Att det alltid går så himla fort så här innan jul, helt otroligt. Snart är det den 19:e: min sista dag på jobbet o dagen då Musse äntligen kommer hem. Bra planering: först kommer jag vara helt sentimental, sedan pur-glad. Blir en omvälvande dag, ..."