Beskrivning:
En fd Stockholmstjej som sedan hösten 2005 bor i New York City - mitt i smeten på Manhattan.
Jag skriver om det mesta i min blogg. Tankar och funderingar. Iakttagelser i min vardag. Hur det är att vara invandrare. Kulturkrockar. Relationer. Svenskhet och utanförskap. Igenkänning.
Inget är för stort eller för litet för att rymmas i min blogg.
Iakttagelser och tankar av en utlandssvensk boende i New York
Jag är en fd Stockholmstjej som sedan hösten 2005 bor i New York City - mitt i smeten på Manhattan.
Jag skriver om det mesta i min blogg. Tankar och funderingar. Iakttagelser i min vardag. Hur det är att vara invandrare. Kulturkrockar. Relationer. Svenskhet och utanförsskap. Igenkänning. Saknad och längtan. Hemlängtan och livstrivsel.
Inget är för stort eller för litet för att rymmas i min blogg.
URL:
http://saltistjejen.blogspot.com/ Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
april, 2007 Proffs/privat:
Privat
"Så nu har jag äntligen fått till början till en Ny Blogg . Denna känns alltför förknippad med New York City och mitt liv där . Så det kändes mest naturligt att vända blad nu. Börja om. Mitt västkustsliv får helt enkelt en egen blogg . Och ja, jag ..."
"Till att börja med vill jag TACKA er alla som hört av er till mig efter förra inlägget . Era kommentarer och email har gjort mig väldigt glad . Att ni är många som varit med om liknande situationer. Som har egna erfarenheter att dela med er av. Det ..."
"De senaste dagarna har det slagit mig. Inte som ett bombnedslag eller så, utan snarare på ett krypande vis. Detta att jag faktiskt saknar New York City mer än jag saknar Sverige . Att NYC är det jag just nu känner är mitt "hem". Inte Sverige . I första ..."