Beskrivning:
Fd Värmlänning En matglad som tycker det är kul att stå i köket, att laga god mat& baka, att shoppa loss i mataffären eller att helt enkelt bara njuta av livet. Intresserar sig för design, foto. Försöker att motionera någon gång i veckan. Det värsta jag vet är människor som ljuger och inte talar sanning. Lämna gärna ett spår efter dig;)
Att leva med ett funktionshinder i samhället idag är väldigt svårt för många. För att samhället idag har mycket med papper och inskrivningar och sådant och det är ofta inte inläst. Det finns inte så mycket med CD- böcker eller något inläst överhuvudtaget. Det blir ett hinder för oss i samhället och kunna vara med och vara delaktiga i allting som händer i samhället idag och det känns inte bra. Jag är ute och föreläser om mina funktionsnedsättningar och jag har svår dyslexi men jag har fått mycket hjälp de sista 10 åren av mitt liv och blivit mycket bättre. Hjälp av Taltjänst har jag som hjälper mig och skriver och är med mig på föreläsningar och sådant. Sedan lyssnar jag väldigt mycket på ljudböcker för det är väldigt bra för att få mycket ord och sådana saker också. Så det finns mycket att få hjälp av, men jag tycker att samhället ska ställa upp och försöka. Att läromedel och allt annat - Bok och cd ska finnas för oss.
URL:
http://josla-dyslexi.blogspot.com/ Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
maj, 2008 Proffs/privat:
Privat
"En ny vecka har börjat rulla på. Jag tycker fortfarande att det är krångel med olika nätverk när man är ute i skogen eller på olika uthyrningar där det inte finns nätverk. Tele2 har haft dålig täckning både i Dalsland och ute på Värmlandsnäs. Jag fattar ..."
"Städdag och plocka in i bilen, som blev helt knökfull med alla attiraljer vi har haft med oss och haft nytta av på vår vistelse. Vi for hem till mor i hennes samhälle där och hälsade på. Så vi tog hennes bil och for på samlarmässa som var i Nysäter i ..."
"Denna vistelse blev mycket påhälsningar av goa släktingar till mig, och vänner som kom och hälsade på oss. Vi åkte och hälsade på en faster till min särbo. Så var vi inne på Erikshjälpen, och jag hittade en lampa, det var jättebra, jättetrevligt. Sen ..."