Beskrivning:
Jag har arbetat med internationell marknadsföring och varumärkesutveckling i snart 20 år. Några av de varumärken jag arbetat för och med är: Axis, Bluetooth, Converse, Ericsson, Inter Ikea, Saab Automobiles, Scandinavian Airlines, Rymdbolaget, Skånetrafiken, Sony Ericsson, Teleca och Thule.
Insikter i och åsikter om marknadsföring, varumärken och reklam.
Micco Grönholms blogg om marknadsföring, varumärken, reklam och företagande. Gästbloggare är bl.a. Mats Lederhausen, Mats Rönne, Olle Wästberg, Peter Gärdenfors och Thomas Ahrens. URL:
http://micco.se Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
januari, 2008 Proffs/privat:
Privat
"Nja, som professionell säljare så inser man snabbt att de inkompetenta INKÖPARNA är det största hindret. De köper endast in produkter baserat på PRISET och även om deras kunder hellre vill ha din produkt så får du inte chansen att sälja din produkt."
"[…] ett par år sedan skrev jag ett inlägg under rubriken Var i hjärnan skapas varumärken? som sammanfattade en mindre handfull olika undersökningar baserade på neurovetenskap. I den ..."
"Så här skriver INTA (International Trademark Association), uppdaterat så sent som 2020: “Trademarks and service marks are proper adjectives. Not nouns. Not verbs. A mark should always be used as an adjective qualifying a generic noun that defines the ..."