Beskrivning:
Jag är en medelålders man som bor i på landet i nordöstra småland.
Jag bloggar om saker som påverkar vårt liv i stort och smått. Det blir en hel del klimatfrågor, villkor för överlevande på landet och annat som berör
En vardagslig plats för tankar om livet på landet, mänsklighetens spratt med sig själv, nu- då- och
En medelålders man.
En skogs, jakt och naturintresserad man.
En familjefar.
En frånskild man med utökad familj.
En typisk "klimatskeptiker" (har jag förstått av AGW förespråkare).
En ekonomiutbildad man.
En man med IT bakgrund - frånsprungen dock.
En avdankad lokalpolitiker.
En motvallskärring.
En glad skit.
Ja, som ni ser är det inte så lätt att sätta ett epitet på en människa - det beror på infallsvinklar och beröringspunkter.
Vi får väl se var detta bär hän och om mina små punkter stämmer *S*.
Vill du maila mig kan du göra det på wolter (at) localweb.nu
PS.
Visst är det vackert på vintern? Dom säger att vi inte skall få uppleva det mer - men det får vi - år efter år *S*
DS.
URL:
http://igrevenstid.blogg.se Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
januari, 2009 Proffs/privat:
Privat
"Hoppas Du har det bra i vårsolen Hoppas Du läste min förra krönika som gav lite vägledning i hur Du kan göra Dig ekonomiskt oberoende genom att anamma, och slå mynt av, den ”Gröna omställningen”. En kort summering för Dig som är nytillkommen läsare: ..."
"Plötsligt gick det upp en talgdank… Efter en uppväxt med familjeföretagande omkring mig övergick jag direkt efter studierna i egen verksamhet tillsammans med tre kollegor. På den tiden drevs människor av överlevnad, uppfinningsrikedom eller en önskan ..."
"Grodan som dog Den förra krönikan var såväl talande som spännande, om jag får säga det själv. Den handlade delvis om en kokande gryta i en kommun nära mig. Man kunde ana slutet men ännu inte se det - i det verkliga livet. Jodå, det blev som det var ..."