Beskrivning:
Elakartad bröstcancer löd beskedet i juni 2006. Precis samma dag som min semester började. Ska jag dö nu tänkte jag? Men jag har ju en dotter på 10 år hur ska det gå? I grund och botten är jag en positiv och envis skit så jag ska fixa det.
Att få ett cancerbesked sätter igång en massa tankar, funderingar, praktiska frågor och känslor i kroppen. Med en blandning av fakta, humor och hur det är att leva med cancer handlar denna blogg. URL:
http://blogg.aftonbladet.se/7606/ Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
januari, 2006 Proffs/privat:
Privat
"Tack alla ni underbara och goa människor som bryr sig om mig och undrar hur jag har det. Ni ska veta att det betyder oerhört för mig. Ni lyfter mig framåt och gör att jag orkar. Förlåt att jag inte har orkat skriva och vara så engagerad på min blogg."
"Ett välkänt och älskat skratt har tystnat. En bröstsyster har gått bort. Det knyter sig i magen. Men vi måste fortsätta kämpa. Tänk att Ingelas man Veijo har den styrkan och orken att uppmana alla andra kvinnor att "vara rädda om sig" och att undersöka ..."
"När jag fick mitt besked om bröstcancer och förstod vidden av hur många kvinnor som drabbas och hur många kvinnor som lider i det tysta så bestämde jag mig för att göra något gott av min sjukdom. Ett samtal till personaltidningen visade sig göra susen."