"I dag är det nyårsdagen 2013 och 2012 har passerat. I dag är det mulet och all snö verkar smälta bort. Kanske att det till och med kan bli så att solen tittar fram så att lite el kan produceras de närmaste dagarna. Under 2012 producerade mina solceller ..."
"Jag har börjat planera för framtiden och på hur försörjningen av yxskaft skall kunna ordnas. Förr i tiden så planerade man långsiktigt och lät de finaste rakaste tallarna stå kvar för att antingen bli fint timmer till stugan eller också så ville man ha ..."
"Nu är det vinter här hemma och snön ligger djup med 1 cm i skog och kanske 1,5 cm på öppna platser. Det är inte mycket jämfört med samma tid förra året. Då hade vi säkert 50 cm i skogen och skidor var den vanligaste träningsformen. Så är det inte nu ..."