Något elaka kommentarer om livet i skolan. Skrivna i frustration, vrede, irritation eller av en släng humor kanske?! Klass-ett-varning för ironi. URL:
http://elakalararvikarien.blogspot.com/ Atom/RSS:
Atom/RSS Bloggen startade:
mars, 2010 Proffs/privat:
Privat
"Att elever missar skolan pga besök hos exempelvis tandläkare och doktorer är ju okey. Men när föräldrar skickar med lappar som: "Jag hämtar Stina klockan 13 idag, för hon ska klippa sig." eller "Jag hämtar Sven klockan 13, för vi ska åka och handla ..."
"Har du försökt få audiens hos Kungen någon gång? Inte jag heller, men jag tror nästan att det skulle vara lättare att få ett möte med Kungen än ett möte med min rektor... Inbokade möten skjuts upp gång efter annan och vår stackars rektor ges inte ..."